De oorkaarsen therapie vindt zijn oorsprong in Zuid Amerika bij de Hopi Indianen. Er wordt ook gezegd dat ze in het oude Egypte en Tibet gebruikt werden.
Oorkaarsen bestaan uit zuivere bijenwas vermengd met geneeskrachtige kruiden en linnen.
Ook nu is de oorkaars nog steeds een zuiver natuurproduct, dat aan zware kwaliteitseisen voldoet.

Oorkaarsen bevorderen de doorbloeding van oor en hoofd en lymfestroom in oren, keel, neus- en bijholten.
Dit lymfe stimulerend effect houdt na het zetten van de kaars nog ruim 72 uur aan!
Oorkaarsen werken positief in op de diep in het oor liggende reflexzones, het trommelvlies, het middenoor en het evenwichtsorgaan.
Wat zijn oorkaarsen?

Echte oorkaarsen worden nog steeds met de hand gemaakt, met natuurlijke bestanddelen en volgens een geheim origineel oud recept.
De holle kaars wordt gemaakt van zuiver natuurlijk katoenen linnen, gedrenkt in 100 % natuurlijke bijenwas, waarin fijngestampte traditionele indiaanse kruiden worden vermengd, waaronder salie, kamille en johanneskruid.
Binnenin de kaars zit onderaan een speciale filter, die voorkomt dat verbrandingsresten en was in het oor druppelt.
Al deze ingrediënten staan garant voor een veilig en kwalitatief hoogstaand product.

Wat is het effect van een Oorkaarsbehandeling?
Iedereen ervaart een oorkaarsbehandeling als rustgevend en waardeert de pure ontspanning en innerlijke rust die de behandeling geeft.
Bij oorpijn of oorsuizen en hoofdpijnklachten treedt snel verlichting op.
Hoe gaat een behandeling in zijn werk?

Eerst wordt door de therapeut met behulp van een otoscoop (oorkijklampje) bekeken of het oor geen belemmeringen heeft voor een behandeling.
De therapie kan niet toegepast worden in het geval van o.a.: geperforeerd trommelvlies, afwezige trommelvliezen of buisjes in de oren.
Je neemt plaats op een behandeltafel en gaat zo ontspannen mogelijk op je zij liggen met het hoofd op een kussen.
Als je dat prettig vindt, wordt er een zacht dekentje over je heen gelegd.
De kaars is aan een kant gekenmerkt. De andere kant van de kaars wordt aangestoken.
De kaars wordt met het niet brandende gedeelte, zachtjes, met een licht draaiende beweging in het oor gebracht. Daarna wordt de brandende oorkaars door de therapeut losjes rechtop vastgehouden. De patiënt hoeft zelf niets te doen, enkel zich lekker te ontspannen!
Tijdens het branden van de oorkaars hoort de patiënt een ruisend of knisperend geluid en voelt een weldadige warmte, rust en gevoel van ontspanning.

Eén oorkaars brandt 10 tot 12 minuten. Terwijl de oorkaars brandt wordt door een speciale afzuigkap de rook zachtjes weggezogen.
De tijdsduur voor 2 oorkaarsen duurt dus gemiddeld 30 minuten.

De Werking.
Oorkaarsen werken lichaamszuiverend.
Een lichte onderdruk in de oorkaars en een trilling van de stijgende lucht, te danken aan de natuurlijke beweging van de vlam, geven een lichte massage van het trommelvlies.

Weldadig gevoel.
Deze lichamelijke prikkel wordt bijna onmiddellijk na het aanwenden beschreven als een weldadig gevoel, druk- en pijnverminderend, vooral in hoofd en oorgebied.
Spontaan kan dit ook een vrijere neusademhaling en een beter geurvermogen tot gevolg hebben, ook bij een tot dan toe verstopte neus.

Indicaties:

Contra-indicaties:

Hoofdpijn, migraine

Geperforeerd trommelvlies

Nervositeit, stress

Implantaten van de middenoorbeentjes

Slaapproblemen

Huidaandoeningen van oor en gehoorgang. bijv; eczeem of schimmelinfecties

Oorpijn, oorsuizing en oortinteling

Epilepsie
Neus-, voorhoofd-, bijholten- en/of keelontstekingen

Verkoudheid, loopneus, verstopte neus

Het losmaken en verwijderen van oorsmeer (pijnloos alternatief voor het oorspuiten).

Druk verlichten van de oren, bijv; na een vliegreis,
Adres:
Oude Rijksweg Noord 18
6114 JD Susteren

Email: info@praktijk-energetische-geneeskunde-hypnotherapie.net
website: www.praktijk-energetische-geneeskunde-hypnotherapie.net
Tel.nr.: 046 - 426 5023
KvK.nr: 54986869

Klik hier voor een plattegrond of routebeschrijving
U kunt de praktijkassistente bereiken op maandag en donderdag tussen 13.30u en 17.00u.

Mocht u op een ander tijdstip bellen kan het zijn dat zij u niet persoonlijk te woord kan staan. Spreekt u dan alstublieft uw naam en telefoonnummer in, dan belt zij u graag zo spoedig mogelijk terug.

Log In or Register